Bạn đang cần gì ? Hãy tìm kiếm tại đây !

Uczymy polskiego w 4 tygodnie - chúng ta học tiếng Ba Lan trong 4 tuần - Phần 2

5. Marzenia i plany
Tania: Chcesz kawę?
Andrzej: Tak, poproszę.
T: Mam dobrą wiadomość.
A: Jaką wiadomość?
T: Zaproponowano mi stypendium w Krakowie. Na Uniwersytecie Jagiellońskim.
A: Stypendium? Jakie stypendium?
T: Na wydziale filologii polskiej.
A: I to jest dobra wiadomość?
T: No... tak.
A: A co z nami? Ja będę tu, a ty tam?
T: Ale Kraków to nie jest koniec świata! Oprócz tego, wiesz, jak bardzo chciałabym studiować polonistykę.
A: Wiem, ale dlaczego musisz jechać do Krakowa, żeby studiować?
T: Dlatego, że tam jest bardzo dobry wydział, może nawet najlepszy w Polsce. Bardzo wysoki poziom.
A: I jaka jest twoja decyzja?
T: Jeszcze nie wiem. To zależy także od ciebie.
     W przyszłym tygodniu mam spotkanie z moim szefem i muszę dać odpowiedź.
A: Ja się nie zgadzam. Chcę mieć ciebie tutaj!
6. Rozmowa przez telefon - 2
Paweł: Dzień dobry, mówi Paweł Kosiewicz. Czy mogę rozmawiać z Tomkiem Kołeckim?
Sekretarka: Przepraszam, z kim?
P: Z Tomkiem Kołeckim.
S: Niestety, nie ma go teraz w biurze. Czy coś przekazać?
P: Proszę powiedzieć, że Paweł Kosiewicz prosi o telefon.
S: Jaki jest pana numer telefonu?
P: Osiem pięć sześć siedem sześć cztery sześć, komórkowy: zero sześć zero jeden dwa trzy cztery pięć sześć siedem.
S: Dziękuję bardzo, do widzenia.
7. Jadę do Krakowa - 1
Paweł: Wiesz, jadę do Krakowa. Tania: Kiedy? P: W przyszły wtorek. T: Na długo? P: Na dwa dni. Wracam w przyszły czwartek wieczorem. Chcesz jechać ze mną? T: Muszę się zastanowić... Nie mam teraz dużo pracy i bardzo chciałabym pojechać do Krakowa, ale nie wiem... P: Możemy najpierw zwiedzić Kraków, a potem pojechać jeszcze na jeden dzień do Zakopanego. T: Dobry pomysł, ale naprawdę muszę się jeszcze zastanowić.
8. Jadę do Krakowa - 2
Piotr: Czego szukasz?
Paweł: Szukam numeru telefonu informacji PKP. O, mam.
Informacja: Informacja PKP, słucham?
P: Dzień dobry, o której godzinie odjeżdżają pociągi z Warszawy Centralnej do Krakowa?
I: Rano czy po południu?
P: Rano.
I: InterCity o godzinie siódmej.
P: O której godzinie jest w Krakowie?
I: O dziewiątej.
P: Dziękuję, do widzenia.
9. Sergiej Nowik chce wynająć mieszkanie
Nowik: Chciałbym wynająć mieszkanie. Agent nieruchomości: Jakie mieszkanie pana interesuje? N: Nieduże, jednopokojowe, czterdziestometrowe, w centrum. A: Mam dla pana ofertę. Mieszkanie na ulicy Lipowej pięć. Niedaleko od stacji metra. Trzydzieści siedem metrów kwadratowych. N: Z balkonem? A: Nie, z balkonem mam trzypokojowe mieszkanie. Jest tam salon, sypialnia i kuchnia. N: Tak, ale... mnie potrzebne jest nieduże mieszkanie. A: Rozumiem. Jeśli pan ma czas, możemy obejrzeć mieszkanie na Lipowej jeszcze dziś wieczorem. N: Świetnie.
Xem tiếp phần 3

No comments:

Post a Comment

Hãy thông báo cho tôi nếu đường link tải phần mềm bị hỏng nhé

Tìm kiếm

Bài đăng nổi bật

Bài đăng phổ biến